A karácsonyi trauma, miszerint milyen ajándék kerüljön a fa alá, nem csak magánemberként érinti az embereket, de céges szinten is sok fejfájást tud okozni. Sőt, ha belegondolunk, egy átlag állampolgár 4-5-6-7 személynek vesz valami meglepetést, vállalati szinten azonban ezek a számok több százra, sőt akár több ezerre is emelkedhetnek.

A céges karácsonyi ajándék ötlet sokféle lehet, elég, ha csak abból indulunk ki, hogy a nagyobb vállalkozások gyakran nem is egy tárgyat adnak karácsonyra, hanem egy szolgáltatást. Lehet ez wellness hétvége, kalandpark, a mostanában divatos szabaduló játékok valamelyike, vagy bármi egyéb. A céges karácsonyi ajándék ötletben az a lényeg, hogy valamilyen szinten legyen kreatív. Mindegy, hogy most ajándékcsomagokról, konkrét ajándékról vagy szolgáltatásról beszélünk, a fontos az, hogy legyen egyedi, mert akkor a kollégáink is egyedinek fogják érezni magukat. Különlegesnek lenni pedig mindenki szeret. A kínálat ajándékokból meglehetősen nagy, így nem feltétlenül könnyű jó döntést hozni. Mindenki szeretné a ráfordítható összegből a lehető legjobbat kihozni.

Légy kreatív és sokszínű

Kissé túlságosan is multi világban élünk, kulcsszó a fogyasztás, hogy vásároljunk minél többet. Érdemes ezért a céges karácsonyi ajándék ötleteket olyan irányba terelni, ami nem erről, hanem éppen az ellenkezőjéről szól. A kézműves termékek példának okáért, beszéljünk szörpről, mézről, csokoládéról vagy bármi egyébről, pontosan ilyenek. Ár-érték arányban remek választás, a minőség pedig garantált, de talán a legfontosabb, hogy aki kapja, másnap nem fog találkozni vele egy nagyáruház polcán. Egy jó céges karácsonyi ajándék ötletnek van egy másik ismérve is az egyediség mellett, mégpedig az, hogy legyen változatos. De mégis, mi kell a változatossághoz? Először is, hogy ajándékcsomagban gondolkodjuk, azaz több dolgot tartalmazzon. Nem kell, hogy ezek nagy dolgok legyenek, a fent említett méz, lekvár, csokoládé, vagy egy palack különleges bor céges karácsonyi ajándék ötletnek tökéletes.

Az se baj, ha elegáns

Ha ajándékcsomagban gondolkodunk, ami legyen bár 3-4-5 vagy több összetevős, a külcsínről sem szabad megfeledkezni, vagyis arról, hogy milyen a csomagolás. A céges karácsonyi ajándék ötlet itt jellemzően két irányba mutathat, az egyik az ajándékkosár, a másik pedig az ajándékdoboz.

Az előbbi kissé szoci szagú, de tény, hogy rengetegen szeretik, főleg akik hajlamosak kedvelni a giccsesebb dolgokat. Az ajándékdoboz modernebb megoldás, legfőbb jellemzője az elegancia. A gyönyörű díszdobozok már önmagukban karácsonyi hangulatot árasztanak és van egy olyan üzenetük, hogy ami bennük van, az valóban különleges. Ez így is van, ezért a céges karácsonyi ajándék ötletelésben érdemes neki nagyobb prioritást adni. A megjelenés gyakran majdnem annyira fontos, mint a tartalom. Ez nem feltétlenül jó, hogy így van, de statisztikai tény, hogy a vásárlói döntésben meghatározó, hogy az adott termék hogy néz ki, vagyis, hogy milyen köntösbe van bújtatva.